Eilen sitten opetettiin ihanaisia seiskoja. Olo tunnin jälkeen oli jokseenkin epätoivoinen - tätäkö mä tähdon tehdä loppuelämäni! Taistella, taistella ja taistella vähän lisää. Toisaalta oppilaat olivat tosi mukavia ja reippaita töitä tehdessään, mutta teoriaosuudet olivat yhtä helvettiä... No, ensiviikolla uusiksi, uusin eväin. Mitä siinäkin sitten sanoo, kun pikkuinen tummaihoinen poika, vastaa joka kysymykseen "neekeri" - ja kysymättäkin hokee neekeriä 90% ajasta. Eli pullataikinaankin lisätään 3/4 neekeriä, kuituja saa neekereistä ja hänet itsensäkin on paistettu uunissa, koska hän on neekeri. Vaikea on sanoa, että "älä ole rasisti, älä syrji itseäsi", koska hän ei varsinaisesti hauku ketään. Ilmiselvästi hänelle kuitenkin ottaa tosi koville olla erilainen, mutta vielä en ole keksinyt mitä hänen vaientamisekseen edes muutamaksi sekunniksi pitäisi tehdä. Muutenkin mun mielestä meidän kouluksen tulisi tarjota enemmän eväitä kurinpitoon, sillä se on ehkä vaikeinta ja tosi oleellista kasvattamisessa. On hassua huomata, että kolmevuotiaassa lapsessa ja 13-vuotiaassa lapsessa on vielä niin paljon samaa - ainoastaan 13-vuotiasta ei voi ottaa syliin rauhoittumaan, kun mopo alkaa karata käsistä. Ehkä musta olis tullut parempi tarhantäti sittenkin.

Äiti on taas sairaalassa. Se oli vaatinut, että se tutkitaan uudestaan, koska se ei  meinaa saada henkeä. Lääkärit epäilee, ettei sen munuaiset toimi. Se on paha juttu, ne kun on sisäelimiä eikä uusiudu... Muutenkin äidin näkeminen on puolen vuoden ajan ollut vähän surullista. Se kuihtuu silmissä, pienenee ja heikkenee. Se ei syökään enää kunnolla. Mä oikeasti pelkään kauanko se vielä jaksaa... Mutta mitä sitä voisi tehdä auttaakseen. Ei mitään muuta kuin toivoa, vanhenemista vastaan mä olen voimaton.

Oi, näin tänään kesätyökaverini, käytiin syömässä. Oijoi, se oli tainut äänestää mua, sain siis tod.näk. 4 ääntä hyy:n edustajiston vaaleissa, omani mukaanlukien...:D Ehkä olisi voinut tehdä jotain vaalityötä, olisi saattanut kerryttää tuota äänimäärää. Ei sillä, mua kyllä kiinnostaisi päästä sinne edustajistoon, mutta nyt ei rahkeet enää riittänyt siihen työntekoon... Joten ehkä sitten joskus myöhemmin...:) Nyt jatkan tuon vaalipullan mussuttamista ja sitten värjään hiukset, jeespoks, moi.