Tärkeimmät kuulumiset tuli tuossa yllä. Äiti ja isukki lupasivat hakea mut kotiin Vammalasta, jonne pääsen sunnuntaina Anna-kamun kyydillä, jesjesjes. Ei tarvii roudata koko omaisuutta junassa, helpotuksen huokaus ja samalla näkee Satu-tädin ja serkkuset. Kiva. Töissä on ollut aika rankkaa, en tajua kuinka vaikea on palkata tarpeeksi ihmisiä - varsinkin kun on koko kevään tiennyt, että suurin osa porukasta ei ole koko kesää ja elokuussa tarvittaisiin apua... Ei ehkä kauheasti koske minua tuo jupina, mutta sääliksi käy työkamuja, jotka joutuvat raatamaan siellä niskalimassa, kun mä lopetan sunnuntaina (ei sillä että pitäisin itseäni korvaamattomana, heh). Tänään kävi yli 400 asiakasta ja sen kyllä huomasi, olin ihan poikki tunti ennen töiden loppua, huoh. Raivostuttavaa oli, että työnjohdostamme kävi eräs henkilö kiljumassa nuorelle tiskaritytölle, joka tekee hommansa tosi reippaasti ja hyvin, raivostuttavaa, olisi purkanut pahan olonsa meihin kaikkiin eikä helpoimpaan uhriin. Muut olisivat ehkä uskaltaneet sanoa jotain vastaankin. Viime päivien paras juttu oli, kun eilen istahdin syömään ekaa kertaa 6,5 tunnin työpäivän jälkeen, niin eräs toinen työkaveri huokaili vieressä, kuinka hän ei löydä hyvää ISTUMISasentoa ja kykene keskittymään lukemaansa artikkeliin. Hah, tiedän että työtehtävämme ovat hieman erilaiset, mutta sillä hetkellä höyry nousi korvista, pyörrytti, heikotti ja lopulta alkoi naurattaa. Ei minulla ainakaan ollut sen aamuisen juoksemisen jälkeen mitään vaikeuksia löytää hyvää asentoa istua - olisin istunut vaikka muurahaispesässä. Muutenkin suhtaudun asiakkaisiin ja joinain päivinä osaan työkavereisani tosi negatiivisesti (tietäisittepä ajatukseni kesken työpäivän), vaikka he ovatkin yleensä ihan iloisia ja ihania. Pelottavaa miten mieli tekee tepposiaan.

Nyt tekisi vain mieli hakata päätä seinään tai pöydänkanteen, se on lähempänä. On ollut muutaman päivän vähän hämmentynyt ja haikea mieli, mikä ihme mua taas vaivaa. En jaksaisi itseäni tällaisena, olen taantunut viime talviseen olotilaan... Melankoliaa. Väsynyttä melankoliaa.

anna minulle mitä tarvitsen, anna minulle, ota kipu pois, anna minulle mitä tarvitsen