Kaksi tenttiä tällä viikolla tehneenä, olen viettänyt tämän viikon lumiset päivät sisällä neljän seinän sisällä. Jollain tavallahan tenttiin lukua tulee kuitenkin vältellä, joten olen joka aamu kiltisti keittänyt kaurapuuroa ja tehnyt päivällä itselleni jotain syötävää. Tässä muutamia otoksia viime päivien pöperöistä.

Salaatti jääkaapin koko sisällöstä

eli kevyt lounas sisältäen lollorosso-salaattia, kurkkua, tomaattia, porkkanaa, ananasta, fetajuustoa, sipulia ja suolakeksin paloja
- ei mitään gourmet-ruokaa, mutta c-vitamiinien määrän pitäisi kyllä piristää väsyneintäkin tenttiinlukijaa...;)

1200683.jpg


Ja mitäs näistä syntyisikään...??

1200693.jpg

Hummus

eli kikhernetahna säilykekikherneistä, tahini-seesaminsiementahnasta, oliiviöljystä, sitruunamehulla ja valkosipulilla maustettuna. Valuta ja huuhdo ensin kikherneet ja lisää sekaan 1-2 valkosipulin kynttä, 1 rkl hummusta ja loraus oliiviöljyä. Kaikki aineet vaan sekaisin sauvasekoittimella tai tehosekoittimella. Sitruunamehua kannattaa lisätä varovasti, ettei tule liian kirpeää (mulle käy aina niin). Ja vähän löysempää saa kun lisää oliiviöljyä. Mausta suolalla ja ripauksella pippuria & kuivattua basilikaa.
  AH. Ihan mun lemppari esimerkiksi hapankorppujen päällä.

1200694.jpg

Kotikeittiössä on soinut my spacesta Matti Johannes Koivun
"Kiitokset" ja "Ei tippa tapa"
- mahtava ja koskettava versio minua aikaisemmin lähinnä raivostuttaneesta Irwinin biisistä! Pakko ostaa tämä levy, kunhan se kauppaan ehtii!