...sen ymmärtäminen taisi olla pelastus tämän päivän tentissä.

Yhäkään en tiedä vastasinko a)oikeiden kirjojen perusteella oikeisiin kysymyksiin b)aikaisemmin lukemieni kirjojen perusteella vai c)kirjojen perusteella ollenkaan. Noh. Ehkä se meni läpi.

Olen pariin kertaan viime aikoina kuunnellut vahingossa aivan vieraiden ihmisten puheita. Tänään se tapahtui taas ja teki kotimatkan ratikalla Kurvista hyvin pitkän tuntuiseksi...

Taakseni tuli mies, nuorehko, vanhalta viinalta haiseva, vähän spurgu. Hän puhui puhelimessa matalalla, pehmeällä miesäänellä.
"...pidä ittes lämpimänä, joo, sit sä voit kuvitella et mä pötkötän sun vieressä..."
"..sit mä kosketan sun polvea ja halaan, silitän sun selkää, ei en mä mitään selliasta tee..."
"...ja pidän sun rintalihaksia mun rintalihaksia vasten..." (tässä kohtaa mua alkoi naurattaa kauheesti)
"..joo, tuu kohta messengeriin niin mä kirjoitan sulle kivoja juttuja, kaikkee mitä tehtäis, kaikkee kivaa, ei siis tehtäis mitään mitä sä et haluu..." jne...

Ja koko tämän keskustelun ajan hän haisi takanani. Voi oksu, onneksi pääsin ulos.

Toinen tapaus sattui Tiimarissa. Koetin valita kansiota ja vieressäni oli kolme noin 10-vuotiasta tyttöä.
Tyttö 1: "Voi ei, mitä mä ostan Rasselle?"
Tyttö 2: "Älä osta sille mitään."
Tyttö 1: "No tottakai mä nyt omalle poikakaverilleni jotain ostan!!"  (puhinaa)
Tyttö 2: "Voi, mullei oo poikakaverii... kysyttekste teidän luokkien pojilta jos joku tahtois olla mun poikakaveri?"
Tyttö 1 ja 3: "Joo..."
Tyttö 3: "No mut...Mulla on kyl aika monta, jotka tykkää musta, mut mä en tykkää niistä... ei mun tarvii tykätä kaikista."
Tyttö 2: "Ai, no onpa surullista niille."
Tyttö 3: "Joo, mut vähänkö IHANAA mulle!!!"

Jep jep. Jep jep. Karua on elämä. Jopa niiden 10-vuotiaiden.

Huomenna yksi luento, sitten vähän askartelua, pakkaamista, siivoamista ja sitten perjantaista lähtien 5 päivää pois täältä.
Viime päivien tenttiin luku ja PMS (pakko mennä shoppaa)-oireet ovat turvottaneet. Pakko siis myös kokeilla iltapuvun vetoketjun pitävyyttä...
ps.banaanijogurtti + mangopiltti + kardemumma = taivas.